Trusted all over the world

  • 1933

    1933

    Det hele begynte i 1933, da grunnleggeren Sol Koffler satset sparepengene sine på å starte et bagasjefirma i Providence, Rhode Island. Hans drøm: En robust koffert som kunne selges for en dollar.

  • 1945

    1945

    Flyreiser tok av, og det var stort behov for lettere bagasje. Dermed lanserte American Tourister Hi-Taper, som var lettere og enklere å pakke enn eksisterende serier.

  • 1965

    1965

    På 50-tallet eksperimenterte selskapet med nye materialer og lagde verdens første sprøytestøpte koffert. Den svært moderne konstruksjonen tålte svært hardhendt håndtering.

    I takt med at den internasjonale flytrafikken økte på 60-tallet, ble American Tourister det første selskapet til å "flyteste" sine produkter ved hjelp av flyvertinner fra de største flyselskapene.

  • 1985

    1985

    På 80- og 90-tallet fortsatte selskapet å konstruere produkter med hardt skall, samtidig som det møtte etterspørselen etter myke, solide kofferter som tålte selv den strengeste kritikeren, en gorilla.

  • 1993

    1993

    I 1993 ble American Tourister kjøpt opp av Samsonite, noe som markerte foreningen av verdens ledende bagasjemerker. Varemerket fortsetter å vokse og er til stede i mer enn 90 land verden over.

  • 2014

    2014

    American Tourister er ett av de ledende bagasjemerkene og nyter stor tillit over hele verden.

I dag tilbyr American Tourister et omfattende utvalg førsteklasses bagasje som er både ungdommelig, festlig og fargerikt til attraktive priser.

American Touristers kolleksjoner bygger på karakteristisk, høyverdig kvalitet, kombinerer det elegante med det praktiske og dekker et bredt utvalg bagasjebehov, godt tilpasset din neste feriereise.